tisdag 8 april 2014

Inget fika precis

På sistone har jag kommit in i ett skov eller en försämringsperiod. Min kraft har gått åt till läkarbesök, logoped -och arbetsterapeutbesök och att bli inskriven på arbetsförmedlingen. Det tär på krafterna att bli misstrodd även om jag inser att det huvudsakligen inte handlar om mig som person utan om hur systemet är uppbyggt. Det finns ändå utrymme i systemet att respektera läkarintyg, vetenskap och domar, så det är inte konstigt om jag känner mig misstänkliggjord när det inte sker.
 
Idag har jag försökt sortera tvätt i fem minuter, men är så yr och slut i kroppen att jag fick avbryta innan de fem minutrarna var slut. Maken tyckte att jag borde försöka ta mig ner till Giraffen och fika, jag borde prioritera att göra nåt kul. Men jag ligger i soffan och är så hungrig att det kurrar i magen och orkar inte gå till köket och göra mat. Det blir inget fikande då.

3 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning, frustrerande system som går emot all mänsklig logik. Må ditt och allas skov gå över snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Man vet att man är mer än bara trött om man inte ens orkar göra nåt roligt. Vore lättare att hantera om lusten försvann med förmågan, men det är ju en annan sjukdom... Hoppas du kan glömma vårdkretinerna snart! <3

    SvaraRadera
  3. Tack, vilka vårdkteriner? Det är ju bra med en sjukdom som påverkar minnet!

    SvaraRadera