söndag 27 april 2014

Riktiga vänner

Min väninna sedan femtontalet år tillbaka var hit på middag med sin familj igår.

Jag hade förberett mig med att sova, vila och ligga ner med korsordstidningen hela dan, så jag orkade vara med hela kvällen. Lite gick det nog på glädjeadrenalin över att ses, men när jag blev för speedad fick jag helt enkelt ligga på soffan en stund.

En del människor är det bara så enkelt med: trots att vi inte ses så ofta pga krämpor och avstånd (folk norr om stan verkar så förtjusta i att fortsätta bo norr om stan, det är helt obegripligt!)  och trots att våra barn kan vara skeptiska inför mötet just för att de inte sett varann på ett tag, så säger det i allmänhet bara svopp så är de försvunna i fantastiska lekar efter bara en liten stund!

Nu var det förmodligen över ett år sedan vi sågs, så länge har det nog aldrig dröjt, men ändå känns det genast som att vi är nära släkt och att det var högst en vecka sen. Så är det med bästa sortens människor!
Kan man omlokalisera Ormsta till rätt sida om Slussen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar