söndag 4 maj 2014

Affektlabil

Igår var hela familjen iväg på kusinträff! Jag hade förberett mig i flera dagar både med att vila extra mycket och att färga håret (brunt). Men just igår blev det lite si och så med förmiddagsvilan, det var det ena och det andra som jag var tvungen att fixa, så när vi åkte klockan ett var jag redan helt uppe i varv.
Hue som helst var det fantastiskt att träffa en hel massa folk, alla var glada och trevliga och hade så roliga släkthistorier att berätta. Jag hade räknat ut att jag skulle kunna stanna i två timmar, vilket var lite mer än jag klarade och betydligt mindre än jag ville.
 
Men idag. Håhå jaja! Inte nog med att jag är trött, har ont och knasryck i rumpan och helt förvirrad, jag får utbrott för minsta lilla också och det dränerar förstås de sista energireserverna! Till mitt försvar vill jag ändå påpeka att om folk kunde stänga ytterdörren när jag ligger och fryser så skulle jag gasta betydligt mindre!
 
Nyss satt dottern (8) ihop med grannflickan (5) och lekte med monster high-dockorna.
–Vi leker att hon var jättedum, föreslog grannflickan och höll upp en monsterdocka.
–Nej, svarade den något mer nyanserade (läs luttrade) dottern. Hon var bara sträng och hade väldigt svårt att kontrollera sitt humör. Ähummm, mamma! (Det sista med en blick på mig.)
 
Ingen tar mig på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar