tisdag 20 maj 2014

Arg!

Jag hatar min jävla elrullstol! Det är ju skitpinsamt att behöva åka omkring med den! Var till apoteket för att lämna in receptet på LDN och var tacksam över att inte möta nån jag kände på hela vägen.
 
Jag hatar att inte kunna göra som jag vill! Idag har dottern musikuppvisning. Sonen har playdate med en kompis efter dagis. Jag vill gå och höra på tvärflöjtandet och jag vill hämta sonen i lekparken och fika lite med kompisens mamma. Jag vill vara ute i trädgården och jobba. Jag vill ha en arbetsplats att åka till och ha ett yrkesliv! Jag hatar att ha ME!
 
Hittade av en slump något som heter Naturhus och en blogg som följer en familj i Nordnorge som bygger ett hus i en glaskupol. Med utsikt över fjord, fjäll och norrsken, men med medelhavsklimat inne. Bananträd! Förlorade mig i drömmerier. Ekologiskt. Kretsloppsligt. Varmt. Innovativt.
 
Det finns ett hus på Ingarö som de har byggt ett växthus runt. Om jag bodde i ett sånt skulle jag odla exotiska frukter och alla grönsaker vi behöver. Vi kunde ha hobbyrum på taket för man behöver ju inget vanligt tak. Det regnar ju inte i ett växthus.
Nuförtiden skulle man kunna få det att bli till och med ett plusenergihus om man utnyttjar solenergin bra. Avlopp, el, allt utom dricksvatten skulle huset kunna försörja en med. Jag skulle kunna hålla i föreläsningar och guidade turer. Jag skulle kunna skriva böcker om huset och hur man bygger, hur man odlar och hur man lever där. Snygga fotoböcker, informativa handböcker. Bara en hake: jag! Jag kan inte skriva böcker längre. Och jag kan inte bygga hus längre. Och jag kan inte vistas i grupp längre. Och jag kan knappt odla längre. Jag orkar ju inte hålla på och odla tomater här hemma ens!
Naturhuset i Solsidan
 

Det var då jag blev såhär arg. Jag hatar att ha ME! Jag hatar att jag inte kan göra som jag vill! De där gulliga människorna i Norge kan ta sina yogamattor och sitt rawfood och sin vackra utsikt och leva lyckligt bäst de vill! Jag kommer inte att åka dit på studiebesök! Fy farao för att råka börja drömma!

Var på vårdcentralen också och beklagade mig över att jag inte kan allt jag vill. Hon tyckte att jag borde åka på semester. Jag som bara vill dra nåt gammalt över huvudet! Semester från ME är vad jag vill ha!

 
 Fy farao för att råka börja drömma!
 

4 kommentarer:

  1. Fy bubblan för att drömma. Stackars!!

    SvaraRadera
  2. Kom igen nu Sara :-) Ta det där j-a pinsamfärdmedlet och stick ut till barnen eller åk ner till hamnen och andas in friskheten....Ladda om för dom här dagarna ska du inte jäsa på med
    Du kan få en raggarväst av mig med texten HELL PRUTTIBANGBANG GANG :-)
    Så kom igen nu Sara låt de där dagarna passera i revy fast det är tungt o kör ditt race
    Kramis din elaka svägerska L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har planerat för olika västar/läderjackor, några kompisar och jag. Typ "Du blev just omkörd av en tjej", "Don't fuck with ME" etc, men ditt förslag var strålande!

      Radera