måndag 5 maj 2014

Hur ska det här gå?

Att lacka naglarna i förmiddags (tid som jag annars använder till liggande vila och slöTV) tog nog knäcken på mig totalt (eller möjligen var det helgens utsvävningar), för sen sov jag i en och en halv timme och vaknade helskruttig. Det som känts som en smärre förkylning har nu eskalerat till influensa, värk, svettas/kallsvettas om vartannat och hjärnan vet jag inte var jag har lagt, förmodligen kylskåpet, där hamnar allt möjligt. Jag vet till o med en ME-kollega som hittade sin behå där efter idogt sökande. Eller så ligger hjärnan på hallgolvet, där hade jag lagt ifrån mig mina glasögon (alternativt tappat utan att märka det) och var tvungen att engagera hela familjen i söket. Jo för jag såg ju inte ett smack!
 
Ikväll skulle vi byta lakan i dotterns säng för hon vägrade sova bland hö, spån och några rätt ensamma marsvinspluttar. När det var klart tog jag de prydligt hopvikta lakanen för att lägga in i linneskåpet. Jo för rena var de, det kändes både på tyget och doften. Ja, så då har jag hjälpt dottern att byta tillbaka till marsvinslakanen. Och vid det laget var jag helt slut, på gränsen till nervsammanbrott, så det nya lakanen bäddar vi med i morgon. Tidigast.
 
Tar tidig kväll och hoppas på bättring till i morgon för då ska jag till tandläkaren och därefter hem och städa tills våran Rut kommer i övermorgon och dan efter det sa jag på datortomografi och hittar inte de min hjärna de heller, då vet jag inte vad vi ska ta oss till!

2 kommentarer:

  1. Jag tror din hjärna finns där, men behöver vila - så mest av allt hoppas jag att det går att hitta vilan mellan alla borden och måsten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nånstans mellan eller strax bortom alla borden och måsten har jag en massa vill också. Jösses vad vill kan ställa till! ;-)

      Radera