lördag 31 maj 2014

Jättekrasch

Fy farao vag dålig jag var igår kväll! Det är inte ofta jag skrämmer mig själv med hur sjuk jag är, men igår var det obehagligt.
Nu har jag sovit och kan åtminstone stava igen!
 
Maken frågade vad jag gjort, men jag hade ju i princip inte gjort nåt, och i alla fall gjort det från soffan! Men så började jag tänka efter, för jag måste ju lära mig var gränserna går och vad jag måste undvika och då ser jag ju att jag har byggt upp det under veckan. Mitt strikta skema (nej, jag kan visst inte stava) av att planera in en grej i veckan har farit all världens väg och jag har både varit hos doktorn, kinesiologen och haft två omgångar gäster på samma dag. Och hämtat barn på dagis. Och varit uppjagad över hur stort mediaintresset plötsligt blivit. Haft sjukt barn hemma. Sålt marsvin. Och mejlat fram och tillbaks med arbetsförmedlingen och arbetsterapeuten vilket gav ytterligare stresspåslag trots att jag har att göra med två supersympatiska personer där.
Det här är mer än en sak om dagen.
Nu har jag värk. Det gurglar när jag andas. Kan hasa fram med myrsteg. Magen i uppror. Ljudkänslig. Mjölksyra i både armar och ben. Ludd i hjärnan. Influensa. Ont i halsen.
 
Och jag som skämdes så mkt över hur hemskt mitt kraschhumör varit det senaste dygnet att jag föreslog maken att vi skulle göra nåt kul ihop med ungarna. Åka på finlandskryssning eller nåt. Kanske lika bra att inte göra på helgen, det är förmodligen bara en massa fulla människor.

Moi

3 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt, kram❤️

    SvaraRadera
  2. Huvva tycker synd om Dig.
    Vad gör Du hos kinesiologen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon korrigerar obalanser och provar ut vad kroppen "vill" ha, tex nån medicin (ofta homeopatisk) eller speciell näring, mineraler och hjälpämnen. Det är mycket märkligt, men verkar faktiskt ha effekt.

      Radera