fredag 9 maj 2014

VAMS

Bästa Linda har myntat uttrycket, det står för Vård Av Mig Själv i analogi med VAB, Vård Av Barn.
Idag vamsar jag för fullt, vilket inte är så lätt som det låter. Har sovit och slumrat hela förmiddan, men varje gång jag har vaknat till har också tanken på allt jag borde göra dykt upp. Tvätta så Dottern har nåt att ta på sig ikväll när hon ska ut och partaja, åka upp till centrum och hämta ut paket. Duscha. Mata marsvinen. 
Märkligt att så fort jag bara känner att jag kan andas och att ögonen inte går fullkomligt i kors av huvudvärk så får jag för mig att vilan är över för denna gång. Det är ju som att rycka ur laddaren ur telefonen trots att den fortfarande är nere på en plupp. Laddar man lite till så håller det bättre, även om ME:n  gör att jag aldrig lämnar rött. Lätt att begripa intellektuellt, men jag undrar när jag riktigt ska fatta.
 
Men eftersom jag inte ens grejat att klä på mig klart och klockan ändå är nästan halv tre så får nog det andra vänta ett tag. Några dar. För jag måste vamsa vidare. Nej, jag måste duscha. Nej, jag måste vamsa. 

1 kommentar:

  1. Jag rekommenderar VAMS före DUSCH. Testade det andra igår, och två promillepiggare dagar är glömda. Men det är rätt skönt att få vara ren!
    Vamskram

    SvaraRadera