lördag 14 juni 2014

Party party!

Är man bjuden på fest så ska man väl gå på fest?
Och det som inte döljs av lite smink kan döljas av mycket smink och en lång lugg framför det hängande ögat. Det som däremot inte är lika lätt att maskera är såna små detaljer som att man inte orkar sitta upp, så väl framme på min förträffliga svägerskas 28-årskalas (hosthrmmm50!) så barrikaderade jag mig nerbäddad i en soffa bakom en stängd dörr och lät minglet pågå bäst det ville. Men det var kul att sminka upp mig ändå och att ha lite audiens för dem som tittade in då och då!
Fast maken tittade lite bekymrat på mig och mumlade nåt om strokevarning. Bah, säger jag! Inget som inte kan avhjälpas med lite cava!
 
Före.
Tio minuter och tre kilo smink senare! 

8 kommentarer:

  1. Och tio år yngre! Jag måste börja sminka mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Helst skulle en make up-artist komma och piffa till en varje förmiddag!

      Radera
  2. Du är så fin på båda bilderna! Men nog kan jag hålla med om föryngringen. Jag måste lära mig sminka mig. Tre sekunder med en gammal torr mascara gör inget sånt där underverk. Bra tänkt att ligga i soffa under kalaset. Det gjorde inte jag i fredags, men på middag igår - vilket inte hjälpte för att hålla försämringen ur min åsyn. Och nu har jag duschat som grädde på moset. Satsar tydligen på att också SE sjuk ut när jag träffar doktor i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en bra strategi att undvika att dölja måendet just när man ska till doktorn, så duscha på dagligen är mitt tips! Eller gör nåt roligare, kanske. Borsta tänderna ...?

      Radera
  3. Min assistent brukar sminkar mig för att jag ska se finare utl
    Du undrade om funktionella kramper, vill förtydliga att Andrers INTE tror på dessa'
    Han tror det har att göra med..som någon annan beskrev medEDS:
    "ramp i kroppen till följd av muskulär utmattning är ju logiskt om en är hypermobil och det är du ju. Där är det den rent biomekaniska effekten av överrörliga leder och muskler som får jobba för att stabilisera. Men de brukar vara övergående och relaterade till ansträngning, som jag har fattat det. Är ju väldigt viktigt att de inte hänger upp sig på att det kommer från överrörligheten och missar eventuella underliggande neurologiska orsaker."
    Här står det om lälarem
    -
    http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Klinisk-oversikt/2014/04/Psykogena-icke-epileptiska-anfall--inte-att-forvaxla-med-epilepsi/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det låter skrämmande med funktionella kramper, Per Fink lurar i buskarna för mig med det uttrycket. Har du läst "Den skaknade kvinnan" av Siri Hustvedt? Det är baske mig livsfarligt att kunna halvmycket om nånting och börja psykologisera! Därför är jag så lättad att Anders finns och har bra svar.

      Radera
  4. Supersnygg på båda bilderna, och ålder liksom, nä ser ingen direkt skillnad. Däremot ser jag ofta damer sminka sig så dom ser äldre ut, men du lyckades bra med både smink och hår. Och nu ville jag klicka på en 'tummen upp'. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bonuspoäng för smicker! Fast jag hävdar att du måste vara lomsynt för annars har jag ju inget case.

      Radera