tisdag 15 juli 2014

Har du inget trevligt att komma med ...

så var förall del tyst!
Nä ni, nu ska jag gnälla!
  • Ni vet mitt gelnagellack som jag är så förtjust i, det ska förbjudas för att folk typ tappar fingrarna av det. Kan inte folk måla rätt så de slipper leprasår och inte sabbar för oss andra!
  • Dottern kunde inte sova utan låg och gnydde i halvslummer, vilket gjorde att jag var helvaken till halv fyra när jag sjönk in i en droginducerad ljuvlig sömn. Makens kommentar i morse: " ser om möjligt ännu värre ut än vanligt! Om du öppnar ögona kanske du ser nåt också!" Puss på're!
  • Nu ljög jag lite: han sa egentligen nåt i stil med att jag såg tröttare ut än vanligt, men håll med om att min version lät värre!
  • Jag har ätit tårta. Och chokladkladdkaka. Och limpmacka. Allt inom loppet av ett dygn. Bad mistake! Ska inte tynga er med detaljer, men medicinering och strikt diet krävs.
  • Min nya förträffliga telefon visar stavningsförslag och ploppar automatiskt upp ord. Det får mig att känna mig som en oorginell och förutsägbar skribent. Jag behöver bara klicka på de färdiga orden. Som om telefonen själv skulle kunna komponera ihop ett gnäll. Det kanske den kan. Undrar vad den då skulle gnälla över?
  • Återkommer med mer gnäll, ska bara droga mig med kaffe och kanske pejsa lite!

5 kommentarer:

  1. Säga vad man vill om min käre bror MEN han är väldigt omtänksam :-)
    O du kära svägerska.....ynka o gnäll vräk fullkomligen i dig godsaker o mumma dricka
    så ska du se att livet kanske blir en aning roligare.....för stunden :-)
    Eller så kan jag helt enkelt ta min man i hampan och röra mig till dig så kan vi ta lite mummadricka o ha ett REDIGT kärringprat på berget ;-)
    (Utan vurpor)
    PUUUUUSSSSS O KKKRRRAAAM till er alla

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Felhörning på Mauro Scocco, eller var det Orup? Eller Strömstedt? Minnet är kort men bra! : Gnäääääällig, jag e så gnälliig!

      Radera
  3. Gnäll är välkommet! När det kommer från någon som verkligen lider, svårt att lyssna på 'vanligt' i-landsgnäll. Tänkte nästan gnälla om det på fb. Gnälla om töntgnäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag lider verkligen! Denna osäkerhet: vågar jag måla naglarna? Borde jag sluta måla gift på kroppen i ren fåfänga? Ska jag måla tånaglarna med?

      Radera