söndag 6 juli 2014

Nyhetstorka och telefoner

Nej, egentligen är det inte färre nyheter än vanligt, utan tystnaden här på bloggen har berott på att jag glömt hur man loggar in. I vanliga fall ligger allt sånt lagrat i både telefon och dator, men nu har jag en ny (och helt fantastisk) telefon och då har jag inte sånt i huvudet såklart!
Idag lyckades jag ändå klura ut hur jag kunde koppla upp datorn mot telefonen och därmed leta rätt på den mejladress som är kopplad till bloggen och slutligen ta mig in här. Känner mig som ett geni och funderar på att öppna supportverksamhet!

Som jag sa har jag alltså en ny telefon, vilket var välbehövligt, för den förra höll på och stängde av sig och sms:funktionen funkade inte om jag inte lade till en bild till varje meddelande. Efter mycket letande, googlande och lätt traumatiska felköp (som tack och lov redde upp sig) har jag nu en som heter Nokia nånting nånting 2010 eller om det var 1020.
Som de flesta av er kan utläsa är jag inte så haj på det här med telefoner, men nu ska jag ändå lämna en telefonrecension, för det har jag förstått efter allt googlande att det ska man göra!

Den här är en windowstelefon vilket gör att den inte funkar på samma sätt som en iPhone eller en Android. Men! Den funkar på precis samma sätt som min dator och surfplatta, är det inte fiffigt! Jag behöver knappt lära mig något nytt!
Det var det ena, fast kanske lättast vägande skälet till att jag valde den; det tyngsta är kameran. I själva verket är det här en värstingkamera med telefon- och datorfunktioner! 41 megapixlar! Fyrtioen!
Så är det inte supersnygga bilder här på bloggen i framtiden så beror det snarast på fotografen! Eller att jag inte lyckas klura ut hur jag ska överföra bilderna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar