söndag 13 juli 2014

upp och ner

och inte mycket mer än det.
Dottern ligger med 39 graders feber, sonen har ihop med grannpojken startat företag i blåbärsbranschen och jag försöker finnas tillgänglig för dem och dessutom byta ett par ord med maken emellanåt medan han i sin tur försöker lösa mina datorproblem och montera Ikeaskåp. Fast helst vill jag ligga i ett tyst och svalt rum med hörselkåpor på. Men eftersom det rummet ligger på undervåningen och dottern tittar på tv på övervåningen blir det ett evigt rantande i trappan med saft och febertermometrar och för små stunder av gos när hon känner sig för eländig. Och jag är ju inte världsbäst på att äntra trappor. Snart får jag parkera mig där uppe och så får vi båda ligga och hojta på service från familjens friskingar! Orkar bara inte klättra upp en gång till!
Garcon! Kaffe! Glass! Blåbär s'il vous plait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar