söndag 3 augusti 2014

Driva till havs

Snorkeln måste ju vara Guds gåva till ME-patienterna! Jag, som får mjölksyra av att skriva det här, blir som en ny människa i vattnet. Märk väl: simning är inte grejen, det blir jag trött av, men att ligga med cyklop och snorkel och lite lagom makligt kava framåt, det är the shit! Ingen värk, inga symtom, bara jag och eventuella sällskapliga fiskar!
Vet inte var min aktivitetsgräns går, men tror nog jag klarar 20-30 minuter i alla fall.

Undrar om det finns studier på ME och dykning? Och hur var det nu med den förändrade syremetaboliseringen när man har huvet under vatten?

1 kommentar:

  1. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
    Måste kontakta experten på området, som idag tog svenskt rekord i fridykning! Hon är bra på det där med vad som händer i kroppen vid dykning, och vi har snuddat lite vid ämnet innan. Står lite om det i en bok hon varit med och skrivit, "Snorkling". (Kolla Annelie Pompe på Fb!)

    SvaraRadera