lördag 16 augusti 2014

Små försök

Idag har jag:
Firat bröllopsdagsfrukost och fått fantastiska gladioler. (Önskat att jag kunde ha gett nåt fint till maken, men har inte haft möjlighet att åka och handla. Inte tänkte jag på det i onsdags när barnen och jag var och köpte gympakläder!)
Plockat ur diskmaskin, lagat mat och druckit kaffe med svärföräldrarna som tittade över.
Suttit en liten stund i en baden-baden medan maken ryckte rotskott.
Vilat rejält två gånger.
Känner mig helsjuk. Är det jag som gjort för mycket nu igen? Kanske inte idag?
Igår? I förrgår? Eller är det för att jag bekymrar mig över framtiden, över sjukdom och elände?
Det är det dumma med den här sjukdomen (nåja, en dum sak. Det finns dummare aspekter med ME, men dem ska jag gnälla över en annan gång): ibland orsakar man sina egna försämringar och fattar det, ibland händer saker som försämrar utan att man kan styra över det. Och ibland blir det bara som det blir utan synbarliga skäl.
 
I vintras visste jag att jag tålde ungefär en utflykt i veckan. Under sommaren klarade jag lite mer. Under värmeböljan frös jag inte om fötterna, hade inte den här dova sjukdomskänslan i kroppen som ligger som ett litet moln av illamående i varenda muskel. Nu har jag både gjort för mycket och drabbats av höst. Försöker vara på trevligt humör. Har hörselkåpor på. Tagit ipren och alvedon.
 
Idag var ändå till större delen en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar