lördag 20 september 2014

Kroppen hämnas

Det här blev en övning i sjukdomsinsikt!
Ligger för ankar med hjärtklappning och yrsel. Kan, men borde inte, hasa till köket med stöd av väggar och möbler, dessemellan blunda, titta lite på tv och pilla på surfisen.
Det är inte ofta jag är så dålig att jag själv blir orolig. Fast gruvar mig ju samtidigt för mötet på måndag med försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Det är faktiskt inte kul alls att inte ha en aning om vad som ska hända med mig efter i övermorgon. Och tänk om det här är mitt vanliga vinterskov som börjat.
Är det inte det ena, så är det det andra, sa pigan som blödde näsblod!

2 kommentarer:

  1. Såna övningar behövs inte, tänk om kropparna kunde fatta det. Vad vi behöver är kroppar som ger oss kvitton på att vi pejsat rätt. Genom att inte strejka och sparka bakut. Kram och lycka till imorrn. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här mitt i terminen får man liksom ta ett utvecklingssamtal med kroppen. Ställa den till svars och få den att snäppa upp sig lite. Det här jamsandet håller ju inte!

      Radera