fredag 19 september 2014

Märkliga sammanträffanden

Om jag hade brukat läsa horoskop hade jag förmodligen läst något om "en dag som gjord för viktiga möten" eller "du kommer att möta tre visa främlingar" eller något liknande.
För det första, taxichauffören som körde mig till VH visade sig vara en pratglad schackmästare som jobbat ihop med Kusin Vitamin och jag nog träffade ett par gånger på den tiden. Han hälsar så gott! Han sa många viktiga saker om hur man har ansvar för att skapa sin egen tillvaro, men att man inte gör det i ett vacuum, tillfälligheter och andra människor spelar in på sätt man inte kan förutse.
För det andra, att träffa Anja som jag umgåtts så flitigt med i ett par år, fast från soffan.  
Slutligen chauffören på hemvägen som var utbildad naturläkare och homeopat som på eget bevåg, utan att jag nämnt mina krämpor, började prata om vikten av lågkolhydratkost och vitamin-och mineraltillskott för mitokondrierna.
Det lämnade mig med en så märklig känsla. Betydde det något? På något sätt blev utflykten en påminnelse om det forna, det nuvarande och framtiden. Eller kanske var det bara helt enkelt en slump att jag mötte tre väldigt pratglada personer under loppet av en och samma kväll och blev lite överväldigad. Hur fungerar universum egentligen?

1 kommentar: