onsdag 17 september 2014

Mirakel sökes!

Tack så mycket, nu kan jag det här, nu vill jag bli frisk!

Det här med att vara för sjuk för att laga mat, inte orka hänga med på fb eller titta på tv ens ljudlöst, det är inte så skojigt som man skulle kunna tänka sig. Det tar så emot att behöva be om hjälp, men idag fick jag lov att ringa in min pappa från skärgården så att han får hämta barnen. Och eftersom han är den han är så erbjöd han sig genast att hämta i morgon med, för idag har han ändå saker som behöver handlas på fastlandet, så han kan gott göra sig ett ärende, och i morgon har han nåt möte med kyrkorådet, han är ju politiker numera bevars, så då passar det ju så bra att hämta barnen före mötet. Så genast blev det lite lättare att be om hjälpen.
Men ändå. Det är så soligt och vackert ute. Päronen är mogna, äpplena på Katjaträdet behöver plockas. Och här ligger jag med halsont och fryser under filtarna. (Jag har två fuskpälsplädar och en stor kudde över fötterna men får ändå inte upp värmen, det hjälper inte när kylan kommer inifrån.)
Så jag tycker att nu vore väl en jättebra tidpunkt att bli frisk. Kvacksalvare, charlataner och krämare, handpåläggare och helare, kom hit med era kurer, salvor och droppar! Kan man få be om ett litet mirakel, tack?

8 kommentarer:

  1. Nu bestämmer vi helt enkelt att du ska bli frisk. Inget mer trams med förkylningar, sådant har du inte tid med ;) Underbar pappa du har, det blir mycket lättare att be om hjälp om de inte gör så stor affär av det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag vi tar och blir friska bägge två, det är ju inget att dra på! Det är kanske är fler som vill hänga på?

      Radera
    2. Yep! (Räcker upp handen)
      Svårt ja, när hösten är så fin, men jag ska inte klaga som kom ut och såg multifärgade bär idag.

      Radera
    3. De där bären var fantastiska, men jag föredrar nog ändå att bli frisk.

      Radera
  2. Om det går för sig, så vill jag gärna hänga med på det där miraklet. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jag är på jag är på! Mirakel - här kommer vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja är det alltså som är på.

      Radera
  4. Alla är välkomna att ansöka. Tyvärr brukar det vara snålt och orättvist med fördelningen.

    SvaraRadera