måndag 15 september 2014

Tur man är trög!

I morse hade jag i god tid beställt en färdtjänstbil för att kunna lämna barnen i skolan eftersom Maken hade ett tidigt möte på jobbet. När bilen inte dök upp inom 20 minuter från utsatt tid visste jag sen tidigare att man ska ringa nånstans, fast är det kundtjänst eller resegarantin eller ... ? Maken brukar säga till mig att när sånt händer ska jag ringa en vanlig taxi och skicka kvittot till SL, men nu kände jag mig plötsligt osäker på hur man egentligen ringer taxi (det finns ju flera bolag, hur ska man veta vilket man ska ringa till liksom?) och att ha två förvirrade telefonsamtal framför mig blev lite mycket, så jag tänkte att det där får jag lösa en annan gång.
Jag behövde ju också fortfarande få iväg barnen i tid, så jag tog fram kometen för att följa dem till tåget och så skulle dottern helt enkelt få lämna lillebror. De grumsade lite, men så fick det bli. Men när vi kommit nedanför backen så kom taxin, 27 minuter försenad, så allt ordnade sig. Jag ställde kometen i vägkanten och vi hoppade in. Nåja, jag stapplade.
 
Vilken tur att jag blev så förvirrad! Annars hade jag ju stått här med två taxibilar och snacka om vilket krångel det hade blivit då! Ibland är det bra att vara trögtänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar