tisdag 16 september 2014

Ultragnäll

Har jag gnällt ordentligt på hur jag mår på länge? Tror inte det, så här kommer ett inlägg för att göra det mesta av saken.
Har sån hjärtklappning, har haft det i flera dagar nu! Pulsen ligger på 90-100 när jag ligger ner, men blir högre om jag så bara halvsitter i fåtöljen en stund. På det där otrevliga viset så att det vibrerar i öronen.
Huvudvärk, timme ut och timme in. Funkar hjälpligt att meditera bort, men jag kan ju inte meditera hela tiden i all sin dar!
Känner mig urfebrig och växlar mellan att vara grå i ansiktet och att vara feberrosig, men har bara 37,8.
Orkar inte andas så mycket som det skulle betyda. Man kan faktiskt bli rätt trött på att andas hela tiden. Ingen rast och ingen ro!
Hasar mellan rummen, tur det är gott om väggar och möbler att ta stöd mot! Och apropå inredning: trappor är verkligen överskattade i arkitekturen, hiss vore modellen! Eller enplanshus! Fasen vad jobbigt det är att ta sig upp till övervåningen!
 
Är dessutom världens sämsta mamma: igår fick barnen äta knäckemackor och mjölk till middag, för de vägrade att försöka koka makaroner och värma färdig köttfärssås själva och jag kunde inte. Och eftersom de bredde mackorna själva blev det honungssmörgåsar. Gissa om det skavde på lchf-förträffliga-matmammesjälen! Men de överlevde det med. Och på det viset fanns det ju köttfärssås kvar till idag.
 
Och bara för att jag är så slut och hjärnan inte är på plats så ser jag naturligtvis till att göra allt så jobbigt för mig som det bara går: kaffeöversvämningar för att jag glömmer sätta dit kannan under bryggaren, tappar bort telefonen, tar fram maten men glömmer att jag har tagit fram den så jag letar i alla skåpen och klättrar runt på pallen med risk för livet för kanske har den hamnat på fel hylla? Nä, den stod ju på spisen, ja.
Ja, och så vidare.
 
Så tack, nu har jag gnällt av mig! I morgon blir kanske en bättre dag.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Men usch så jobbigt : ( Hoppas du snart mår lite bättre, att du får ner pulsen och har möjlighet att vila. Stor kram❤️

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre snart, kram Maja

    SvaraRadera