onsdag 15 oktober 2014

Gråt-tv



Har tittat på första avsnittet av Hela Sverige syr. Det kanske inte är så många som skulle tycka att det var det sorgesammaste programmet på länge, direkt. (Bortsett från hur fula grejer de gör!)
Men jag sydde ju så mycket förr! Hade alltid hemsydda klänningar, älskade att designa och älskade materialen. Å vad deppig jag blev nu!

Om jag hade ett hobbyrum där saker kunde få ligga framme. Om jag var lite friskare så att jag kunde sitta upp en halvtimme utan att det kostade i andra änden. Om jag vore duktigare på att pejsa så att jag kunde sluta efter den där halvtimmen. Om bara om vore!

6 kommentarer:

  1. Det är inte kul när man påminns om det man förlorat på grund av sjukdomen. Jag skulle också vilja ha ett hobbyrum, det skulle bli så mycket enklare då för precis som du skriver så är man ju helt slut redan när man tagit fram grejerna. Men en dag kommer boten och då ska vi pyssla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Undrar om man börjar kompensera alldeles vansinnigt för förlorade år när man blir frisk?

      Radera
    2. Ja jäklar vilka krutkärringar vi blir då ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Nä, vi får vara försiktiga med sån där friskporr!

      Radera
  3. Samma här, aj vad ont det gjorde. Och klänningarna som bara hänger nu, som inte funkar som pyjamas. Men jag ger inte upp hoppet!

    SvaraRadera