tisdag 7 oktober 2014

LDN-höjning

LDN är en medicin som man måste prova ut vilken styrka som passar en. Någon stans mellan 2 och 4,5 mg är det vanliga.  För att prova ut något behöver man vara lite vetenskaplig: veta hur det var före och sen anteckna alla reaktioner som är möjliga effekter och bieffekter. Hur man nu ska veta om det är ett nytt skov eller en medicinsk biverkning ...
 
Tänk vad bra det vore om jag hade fört lite noggrannare dagbok över hur jag reagerade tidigare när jag provade att höja LDN-dosen till 4mg! Jag vet bara att jag har provat och av någon anledning sänkt igen efter några dagar. Om jag förde några anteckningar har jag glömt det nu.
Såvitt jag kan utröna så blev jag ju initialt lite bättre så att jag kunde börja sitta upp ett par timmar, göra något varje dag (som att duscha eller hämta barnen efter skolan eller vad det nu kan vara) och det har i stort sett hållit i sig. På sistone har jag behövt hämta barnen lite mer, men fått minska på annat som jag kunde göra tidigare som att följa med på nån liten fikautflykt eller kanske till ICA Maxi på helgen. Och så får jag duscha lite mer sällan, göra lite mindre om dagarna här hemma. Små skillnader, små marginaler. Och på sistone har det ju dessutom varit så mycket läkarbesök och trassel med FK som kanske tar en del energi. Det känns ju långt från kul, det är ju tusen saker jag vill kunna göra.
Tänk om det blir ännu lite bättre om jag höjer dosen? Ja, så nu provar jag 4mg ett tag igen. Och sätter upp en lapp för att anteckna eventuella effekter. Typ gör om-gör rätt.

1 kommentar:

  1. Hoppas att det går bra med höjningen, kram Maja

    SvaraRadera