måndag 27 oktober 2014

LDN och att estimera sina krafter

Efter att ha reglerat LDN-doseringen och börjat vara försiktigare med mina perrinklappningar och -vridningar vaknade jag idag med en gnutta energi. Ja, inte direkt på morgonen, men efter ett tag så!
Tänkte att tråkvila är nog ändå bra, så jag halvlåg och tittade på tv och slösurfade lite tills jag till sist övertygade mig om att en liiiten aktivitet innan jag hämtar barnen på fritids nog kan vara ok. Så jag torkade av tre hyllor i kylskåpet. Fyra, om man räknar cold roomet och det ska man väl. Vad kan det ha tagit, sex-sju minuter, tops. Och nu ligger jag och eftersvettas, har yrsel och ont i armen av mjölksyra. Begynnande huvudvärk. Orkar inte alls åka och hämta barnen extratidigt, som jag lovat. Och nu kurrar det i magen, lunch vore gott, men att gå till köket och fixa nåt är överkurs. Jag måste bara vila lite.
 
Men är det inte märkligt hur man kan vara symtomfri och sen bara däcka!

8 kommentarer:

  1. Tänk att det ska vara så himla svårt att vila. Hoppas du snart mår bättre <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hämtade mig ganska fort, men nu ska jag inte göra mer nytta idag. Nån måtta får det ju vara och jag tål tydligen inte kroppsarbete idag. Då vet jag det, då!

      Radera
  2. Man blir ju så sugen på att göra mer när man mår lite bättre! Attans. Hoppas du mår bättre snart så du kan hämta ungarna. Funkar d bra nu att hämta barnen? Kram Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måtte vara så galet understimulerade eftersom vi blir så lyckliga när vi typ orkar göra rent toan!
      Ärligt talat så funkar det inte superbra det här med hämtningen. Den kraft det kostar gör att jag måste skära ner på annat, så till exempel har jag inte kunnat fika ihop med en kompis (har tidigare kunnat gjort det, här hemma, ett par ggr/månad), inte kunnat följa med familjen och fika eller kanske handla nåt på helgerna, måste ligga ner och inte ha några projekt på gång. Tidigare har jag ju kunnat sånt, inte varje vecka, men då och då och varit nöjd med att vila upp mig på måndan och tisdan.
      Men å andra sidan har jag haft så mycket läkarbesök och sånt den här hösten, så det kanske är det som spelar in också?
      Summan av alltihop är i alla fall att jag är lite sämre än för ett år sen och absolut sämre än för två år sen. Dags att det vänder!

      Kram!

      Radera
    2. Kan någon annan förälder hämta nån gång i veckan eller nån släkting? Låter slitigt att behöva hämta varje dag. Läkarbesök tar ju musten ur en också. Summan av kardemumman...eller va det heter. Ja nu får det vända!!

      Radera
    3. Det har varit så tidigare, men de som varit mina hjälpare är själva sjukdomsdrabbade, så det blir bara nån gång ibland nu. Håller på o dresserar 9-åringen att hämta 6-åringen, så en eller två dagar i veckan tar de sig hem själva och jag möter vid tåget, det är stor skillnad mot en timmes kometutflykt, som ju kräver väldigt mycket bila både före o efter, när jag annars kunde ha varit lite sällskaplig. Sen så har jag ju haft färdtjänst och hoppas på att få den förnyad, för när det är vinter är det rätt omysigt med komet!
      Och snart kanske de går med på att åka själv fler dar i veckan. Det är så skönt att de blir större!

      Radera
    4. Hoppas du får förnyad färdtjänst! Och ja tur att ungarna blir äldre, det låter som om det kan bli lättare för dig då med hämtning. Ta d lugnt med att torka av hyllor för tillfället bara :P

      Radera