fredag 3 oktober 2014

Snor i hjärnan

Vi har en förkylning i familjen, bara dottern skuttar obesmittad.
Förkylningar får man väl räkna med så här års, och på sätt och vis är det ju en positiv sak att kunna bli förkyld,: många med ME har så skruvat immunförsvar att de bara får allmän symtomförvärring men inte blir direkt förkylda. Mina vanliga symtom är ju bland annat förkylning (eller snarare influensa) med ont i kroppen, huvudvärk, halsont och svullna lymfkörtlar, så skillnaden just nu är egentligen att jag dessutom är täppt i näsan. Och genast börjar den obotligt optimistiska hjärnan hojta: jamen då kanske jag har blivit frisk nu? Om jag reagerar normalt på ett virus, då är det nog inget större fel på mig.
Så nu ligger jag invirad i plädar och halsdukar och fryser ändå, dricker buljong och tror att jag nog är frisk. Eller inbillningsfrisk igen. Hur som helst mår jag skrutt. Kan det vara så att tankeverksamheten bromsats lite av snor i hjärnan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar