onsdag 26 november 2014

Gnäll

Om man till exempel får avslag på sjukpeng och ska anmäla sig på arbetsförmedlingen, och om man dessutom inte har hunnit få förnyat färdtjänstkort utan måste ta sig till andra änden av kommunen kommunalt, då är mitt bästa tips att inte råka ut för att tågen får elfel och att inga ersättningsbussar sätts in och att nån annan har knyckt alla taxibilar.
Det är inte  ME-vänligt.
 
Idag har jag, efter att ha tagit både alvedon och ipren, ändå världens huvudvärk och 38 grader feber. Kan inte försäkringskassan göra hembesök och se hur det blir? De brukar ju skicka polisen att smyga på potentiella fuskare, kan de inte göra det till mig med?
 
 

5 kommentarer:

  1. Suck och pust och skiiiit! :-( Åt sjukdom, avslag, transportkrångel och PEM!
    Känner igen att den där cocktailen inte lyckas få ner tempen, men ändå är det vad jag tar till för att lindra de värsta symptomen. Blir nog läge imorrn efter dagens sjukhusbesök och LP. Men Facebookpausen kanske ger några extra skedskaft i bästa fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas sviterna blir lindriga!

      Radera
  2. Svar
    1. Eller hur, inte konstigt man får feber!

      Radera
  3. Jag får seriöst en blandning av moderskänslor och mordkänslor. Det är SÅ FEL!!! Många kramar!

    SvaraRadera