söndag 9 november 2014

Operfekt ME-sysselsättning

Dottern har fyllt 9 och det ska firas rejält, såklart! I ett förvirrat ögonblick (framförallt eftersom jag är dagisfröken i själen och tycker att ingen ska hamna utanför, men också för att dotterns klass var mindre förut & jag inte riktigt fattat hur många de egentligen är) bjöd vi in 17 tjejer.
Och pga Monster Jam-biljetter och andra kalas som vi inte kunde krocka med, fick det bli fredagmiddagsbjudning.  Och eftersom det enda rummet som rimligtvis kan rymma 17 sittande gäster är vardagsrummet, tog jag mig för att möblera om större delen av huset. I etapper och med viss hjälp av familjen när de kom hem (men tanken att vänta på dem och överlåta möblerandet på icke ME-drabbade föll liksom lite bort, så jag gjorde rätt mycket själv).
Kalaset varade bara i två timmar, tack och lov, men ljudnivån var öronbedövande, hysterin på topp och jag tror alla var rätt lättade när det var över.
Igår kompenserade jag för bristande pejsing och låg och halvslumrade hela dagen, men idag är det kalas igen, fast för släkten. Och med betydligt lägre ambitioner: köpekakor och glass och Moster får stryka duken. Och nu är det lugnt till jul, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar