måndag 1 december 2014

Ett nytt "tänk om" ...


Ja, ni fattar ju att jag inte tror på Expressens horoskop, inte egentligen. Det här är nog ett inlägg om desperation.
Det står att nya ekonomiska förutsättningar kan öppna sig. Det står att månadens chans är "Målgång". Och att månadens utmaning ligger i att "Hinna fira ordentligt".
 
Ändå kan jag inte släppa tanken: kanske får jag rätt i omprövningen? Tänk om jag får beviljad sjukpeng eller rekommenderas sjukersättning? Tänk om mina strider med försäkringskassan tar slut nu under december? Då gör det inte så mycket om jag inte hinner fira!
 
 
Sen hoppas jag på ett nytt horoskop för januari där det står att jag hittar knepet för att bli frisk. Lovar att dela med mig av det, så glöm inte att titta in här alla ME-systrar och bröder!

2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Vem vet, det kan hända mirakel! Särskidlt i juletid.
    Fast om du kommer på hur man botar ME, så tycker jag banne mig att det ska stå på förstasidan och inte under horoskop. Det blir ju urjobbigt för mig att läsa igenom alla Expressens horoskop under januari. Tänk om spåkvinnan i Expressen missar detta och det i stället står i Aftonbladets horoskop, jobbigt. I och för sig så kanske inte ett botemedel mot ME skulle ställa till så stort rabalder. Tidningarna tycker antagligen att den nyheten passar bland horoskopen.
    Tycker i alla fall att det är tur att inte humorn försvinner med diagnosen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, man har så kul som man gör sig! Synd bara att ingen märker när vi ligger och skojar i sofforna hela dagarna!

      Radera