tisdag 30 december 2014

Resumé

Alltså, jag har knappt ens dåligt samvete för att jag sköter bloggen så dåligt. Det beror helt enkelt på att jag mår en liten aning bättre efter att jag höjde LDN-dosen, började med Perrintekniken och blev noggrannare med mindfulnessövningarna. Och det leder till att jag är lite mera aktiv, jag kan sitta uppe ett tag, laga lite mat, plocka ur diskmaskinen och vara en liten aning sällskaplig istället för att ligga ner med hörselkåpor på hela tiden. Klart det blir mindre tid och ork till skrivandet då!
Samtidigt har jag haft så mycket som pressat mig med ogina Försäkringskassan och välvilliga Arbetsförmedlingen och jag har dels inte riktigt vetat hur mycket sådant som är lämpligt att publicera och dels inte velat tänka på det och reflektera kring det en minut mer än nödvändigt eftersom jag mår så dåligt av stress.
I stället har jag njutit av att kunna vara med på ett hörn av julfirandet, jag kunde sitta med vid julbordet (med öronproppar i) och jag kunde fotografera när det var långdans och tjo och tjim istället för att gå till ett annat rum.
Jag har njutit av att jullovet ger oss sovmorgnar och att barnen är så stora och självgående att jag orkar tycka att lov är trevligt. Att julen låg så bra till så Maken har varit ledig mycket har förstås bidragit. Och härom dagen när han och barnen klättrade klättervägg följde jag med och såg dem klättra en liten stund och så gick jag på HM och köpte hårnålar och sen fikade vi på biblioteket. (Det är väl sviterna från den utflykten som gör sig påminda nu med huvudvärk och yrsel, men det var det SÅ värt!) Och på tal om saker som det är SÅ värt: igår fick jag bebisgos! Vem bryr sig om värk i armarna idag då?
Så ni förstår varför jag bangar bloggandet: jag har en liten gnutta liv på gång här!
 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det kan vara så att jag har börjat med lite mera push'n crash också, för idag är jag mer som vanligt. Men snart studsar jag nog upp igen och tror att jag har höjt mig ett snäpp. Jippiiii!

      Radera
  2. Göööööööttttttt!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju lärt mig nu att det där med "Det ska va gött å leva, annars kan det kvitta" är en sanning med modifikation och samtidigt sannare än nånsin. Men de här små göttigheterna som att äta lite vad man vill, sitta istället för ligga och att sällskapa en stund, de förgyller väldigt mycket.

      Radera