onsdag 21 januari 2015

Dagliga påfrestningar

Idag har jag duschat och tvättat håret. Och gjort mina Perrinstrykningar. Är helt slut!
Igår var det nåt som gjorde att jag fick hjärngröt, minns inte vad det var. I måndags hade jag planerat att vila och gjorde det också, förutom att jag hämtade barnen med färdtjänst.
Undrar vilken dag jag ska ta mig till posten. Och vilken dag jag ska ta mig till biblioteket och söka jobb där? Inte en duschdag i alla fall. Och inte en hjärngrötsdag. Men kanske i morgon?

Nu tänker ni kanske att "Så mycket för hennes hojtande om hur frisk hon har blivit!", men jag vill ändå hävda att jag är lite, lite bättre. Jag måste inte sitta och sova för att kunna andas, till exempel. Och jag har kunnat ordna middag till familjen för det allra mesta. Och så länge jag ligger nedbäddad och inte gör annat så är det lätt att odla fantasier om hur mycket jag nog kan göra!  I går funderade jag till exempel på om jag kanske kan börja borsta tänderna och duscha oftare. Det kunde ju vara trevligt för omgivningen om inte annat. Och idag, när det snöar som allra värst, funderar jag på om jag inte skulle kunna så lite tomater snart. Jag såg förstås ett hus på Hemnet som hade växthus och trodde genast att om vi bara skaffar ett sånt så kan jag nog orka få lite jord under naglarna. Frågan är bara om det är kompatibelt med ökat duschande. Och om mina storvulna planer är kompatibla med de krafter jag egentligen har. Eller om det bara är önsketänkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar