tisdag 20 januari 2015

Hjärngröt

Det forskas ju på hjärntrötthet, eller mental trötthet, som det också kallas. I Göteborg, jag har inte hört talas om någon läkare i Stockholm som ens tagit del av forskningen trots att den pågått rätt länge och att en medicin som fungerat rätt bra på andra patientgrupper sedan ett bra tg testas på ME-patienter.
Idag lider jag av ett särskilt trögt tänkande tror jag. Det är som att ha en såndär vahetere över huvudet och det som händer utanför når inte riktigt in och jag når inte riktigt ut.
För att göra någon form av nytta och inte bara ligga och kolla på djurpoliser och sjukhusserier tog jag itu med en något noggrannare lymfmassage. Det ska ju vara så bra både för ME i allmänhet och avgiftning och välmående i synnerhet. Men jag tror att jag kanske frigjorde lite för mycket av det toxiska, och kanske tog sig detta något förbi blodhjärnbarriären, eller möjligen fastnade i bihålorna, för nu har jag varit alldeles groggy i ett par timmar och orkar inte riktigt fokusera vare sig blick eller tanke. Så vart det med den dagen!
 

2 kommentarer:

  1. Suck, hur man än bär sig åt så blir det inte riktigt rätt med de här kropparna. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så är det fel på hoppet. Vem tror egentligen att man bums ska bli lite bättre av att massera sig i armhålan när man har en kronisk neurologisk sjukdom? Jo: typ alla med ME!

      Radera