fredag 23 januari 2015

Utbrytningsförsök

Den här veckan har jag inte gjort annat än gnällt, känns det som. Nu kommer det mera:
Eftersom färdtjänsten inte går att övertala till att köra in på vår väg från södra änden (=liten backe)istället för att följa GPS:en och ta norra vägen (=monsterbacke) så har jag lite givit upp om att anlita dem när det är halt.
 
Alltså tänkte jag (vilket kanske var sådär begränsat smart) att om jag istället tar kometen så kommer jag både ut i vintersolen och kan uträtta ett par ärenden.
Så jag började med att sminka mig. Borsta tänderna (lite överdrivet kanske, men tänkte att det vore trevligt eftersom jag skulle söka jobb. Dusch skippade jag, det får vara måtta på excesserna.
Klädde mig för väderleken. Redan där var jag rätt svettig, det medges. Gick ut, lyckades efter några om och men få upp garaget (det är väldigt sinnrikt att konstruera ett handikappgarage så att all snö på hela brödburken glider av ned på öppningslisten så att det garanterat fryser igen och måste skottas! ), hade glömt brevet jag skulle posta, så uppför trappan och in igen, ut och nedför trappan och fick ut kometen såpass bra att den verkligen körde fast och bara slirade. Så jag blev tvungen att lyfta den ur spår (vill gärna kalla det grop, men den hade bara gnott ner sig någon decimeter i gruset, så det vore lite överdrivet) och baxa den åt sidan för att sedan kunna få in den i garaget igen. Glädjande nog gick det att stänga garagedörren. Uppför trappan igen och in och dråsade ner i soffan, genomsvettig.
 
Nu har jag 38,2 och känner mig helt speedad! Och det ska jag säga att tack vare den adrenalinrusningen kom jag på en i sammanhanget rätt bra idé: jag kan ju beställa färdtjänsten till grannens adress, då behöver jag ju bara gå ner på den gatan (lilla backen)! Fast kanske inte just nu, väntar nog en timme eller två och bäddar ner mig lite mjukt först.
 
Inte min brödburk, men ni förstår snöuppsamlarprincipen: allt glider ner och lägger sig på tröskeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar