lördag 14 februari 2015

Arbetstränar

I torsdags var jag på min arbetsträning igen, den här gången var det babysång och jag höll inte i den om nån undrar. Det var mitt gamla yrke som jag brann sådant för, men nu var jag med en liten stund. Det var nästan mässfall, bara två mammor hade hittat dit, så det var väldigt lugnt.
Sjöng "klappa händerna så fort man kan" och fick mjölksyra. Sjöng "In i mitten och ut igen" men stod stilla, för jag blev så yr. Var med i 20 minuter och det var överkurs. Jag är i patetiskt dåligt skick!
Sen satt vi ned och fikade och pratade och det gick bra fram till elva snåret när det började ramla in fler besökare och jag inte kunde hänga med i samtalet längre, svetten och febern bröt fram och jag åkte hem. Så en och en halv timme stod jag pall, fast borde ha skippat sista halvtimmen.
 
Kometturen hem (7 minuter tops. Vi ser kyrkan hemifrån; det är bara över bron och uppför backen så är jag hemma), var den jobbigaste jag gjort. Armarna ville helst inte vara med, jag orkade inte vara upprätt och så var det ju skumpigt av is och packad modd. När jag skulle uppför yttertrappan hemma (10 trappsteg) önskar jag att FK hade varit här och smygfilmat, så de fick se. Fast de skulle väl bara säga att det inte finns nån sjukdom som gör en så utmattad och att det var jag som fejkade ...
 
Ja, hur som helst, sen dess har jag legat här och hämtat mig. Orkade sitta uppe och äta middag en stund med Maken igår, det var trevligt. Och nu ska Maken iväg på skidtävling, barnen leka med sina kusiner och jag ska ligga ner. Så får det bli.
 
 
Inte min bild, men min väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar