tisdag 17 februari 2015

Arbetsträningen fortskrider

Jag tänkte att det kanske är bra om jag dokumenterar hur det går, rätt vad det är frågar väl fk eller Af och då lär jag ju inte minnas.
Idag fick jag sortera noter åt körledaren. Det där med att flytta papper (ich jobba mwd händerna i bords/brösthöjd) är inte det lättaate när man får mjölksyra på nolltid. Kände hur det blev mer och mer förvirrande att lägga häftena i rätt hög. Och mot skutet visste jag inte riktigt var jag skulle lägga såna som inte hörde ihop med nån specifik hög, det var lika svårt som när jag ska försöka bestämma sånt som vad vi ska ha till middag, dvs överkursfrågor som kan göra mig nästan gråtfärdig. Gick hem innan arbetstiden var slut, för jag skulle ju ha kraft tillhemfärsen också.

Nu önskar jag att jag hade sparat kraft till att fixa lunch också, men det går bara inte. Onte nu. Har ont i armen också efter sorteringen. Sova lite kanske.

Uppdatering 2h senare:
Har fått i mig lite mat men mår verkligen inget vidare. Vilopuls på 90, hjärtklappning och darrig i kroppen. Fryser. Begränsat synfält. Huvudvärk. Kommer inte kunna hämta barnen på fritids ens med färdtjänst.

2 kommentarer:

  1. Du är en krigare <3 ta hand om dig. Kram maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krigare, not so much -gnällspik, ja.
      Det är en sak som är jobbig som jag inte väntat mig: de här små besöken bryter tristessen och gör att jag går igång och gör för mycket. Ja, du vet ju hur det blir när man har lite kul.

      Låg som en pannkaka hela onsdagen och orkade inte fixa mat, inte hämta ungarna på fritids; tur de kan ta vara på sig själva i såna lägen! Fast fram mot läggdags började jag faktiskt bli lite mer som en människa.

      Radera