måndag 23 februari 2015

Hålla hov

I lördags ringde min bror och ville ha schlagermiddag (gammal fin familjetradition) med oss, syster yster, alla barn och respektive. Efter att ha tänkt i noll sekunder sa jag "ja jippi!", fast när jag besinnat mig insåg jag att det där med att sitta i bilen i över tjugo minuter kändes som överkurs, så hela partajet fick bli hemma hos oss. Och eftersom mina släktingar är både pålästa och något klokare än jag, så parkerade de mig i schäslongen, alla sex barnen i ett annat rum med stängda dörrar emellan och så turades de om att laga mat, duka och hälsa på mig där jag låg och höll hov. Ja, och så fort jag gjorde ansatser till att hjälpa till så hejdade de mig, så när det blev middagsdags var jag inte utmattad utan kunde sitta med vid matbordet. Sen minns jag inte mer från den kvällen annat än att min insiktsfulle systerson (snart sex år) hade köpt vuxengodis, så det fanns salta grodor. Alltså, vilken släkt jag har!
 
Igår låg jag mest och hämtade mig, men idag har jag både duschat, sminkat mig och plockat i diskmaskinen; ni hör ju vilken aktivitet som råder här! Men så har jag träningsvärk i armen också! (Nåja, den sitter i från i torsdags när jag fördjupade mig i konfirmandskåpet.) Och nu har jag ömma lymfkörtlar och begynnande halsont så nu får det vara bra för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar