onsdag 4 februari 2015

Som en liten blöt smet

 ...känner jag mig idag!
I går var jag på möte i församlingshemmet och påbörjade min arbetsträning. Efter det vacklade jag hem och var lite speedad, så jag gjorde nog för mycket. Och idag var det neurologbesök, vilket både var en anspänning, en jobbig utflykt och komplett onödigt (om än ej kränkande, vilket ju precis lika gärna hade kunnat bli resultatet). För han var en vänlig man som sa att han inte var så insatt, men inte ville ifrågasätta den omfattande utredningen och så många kompetenta kollegors diagnos, så han visste inte vad han skulle bidra med. Mer än att konstatera att jag inte har MS. Och att många neurologer inte riktigt håller med om Who:s klassning. Nähepp.

Två dagars omfattande aktivitet. Blöt smet. Utmattningsdeprimerad och överväldigad av alla blanketter jag ska fylla i, alla rapporteringar till olika myndigheter jag måste göra och journalutdrag jag borde ordna, disken jag borde få i maskin, den stressande känslan av att jag har glömt något viktigt men inte vet vad. Helt, helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar