måndag 2 mars 2015

Dartanjangkropp

Vi med ME är ju inte främmande för vare sig svallningar i knäna eller feber i halva febertermometern. Så icke heller för att delar av oss hänger och slänger som gamla tilifoner. Somliga har det så illa med krampandet att knappt ens Stesolid hjälper, själv har jag varit lindrigt utsatt tills i lördags, när ena armen hoppade och for i en god timme. Sedan dess krävs det inte mycket för att den ska börja skaka och darra, det ser inte klokt ut. Det märkliga är att jag kan spänna emot en liten stund och då håller den sig stilla och jag kan gripa med handen, men annars beter den sig som ett svårt fall av Parkinson ungefär.  
Hörde mig för på ett forum och det är tydligen rätt vanligt, särskilt om nätterna. Det finns något som heter Restless legs, kan man få det i armen tro? Det som hjälper andra med de här galna kroppsdelarna är i viss magnesium (det tar jag redan) och vila, så jag kör väl på det då.

2 kommentarer:

  1. Det gör ont att läsa om nya symptom. Arbetsprövning är verkligen en prövning för redan sjuka kroppar. Bara att ligga här i soffan är en prövning. Jag hoppas det lugnar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det säkert, bara jag får vila ikapp en månad eller två.
      Just nu, hemkommen från arbetsträningen, känns soffan som det ljuvligaste och mest välkomnande ställe jag kan tänka mig!

      Radera