söndag 1 mars 2015

Gnälligare blir det inte

Så här ungefär:
7:30 Vaknar och kan inte somna om, trots att jag är död. Tittar på något tv-program på play.
9:30 Klär på mig. Tar ett färdigkokt ägg, en macka och äter liggande i soffan.
Flyttar ibland till ett lugnare rum. Läser tidningen på läsplattan. Ser något mer på play.
12:30 Tinar korvbröd och steker några korvar till barnen. Lägger mig genast. Kollar fb.
14 Startar en tvättmaskin. Lägger mig genast. Ser på VM med Maken.
15:30 Gör en omelett, äter liggande i soffan.
17 Flyttar tvätten till tumlarn.
17:15 Kokar makaroner med falukorv till barnen. Ligger ner medan de kokar.
18 Steker någon köttbit. Vilar. Äter vid bordet i ca 10 minuter. Lägger mig genast.
21 Flyttar till sängen.
 
Minuter uppe, inkl sittande: 40
Minuter utan hörselkåpor: 20
Minuter som jag är ett kul sällskap: 5
Minuter som jag önskat att vi istället kunde fotvandra i de där bergen i Spanien som jag inte kommer ihåg vad de heter eller åka på ost-och-vinprovarresa i Portugal eller bara helt enkelt inte ligga och ha hjärtrusning bara för att Northug åkte om alla, som han ju ändå alltid gör: 29643590.
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Tror inte jag kan skriva nåt utan att gråta, så hej hopp alltså.

    SvaraRadera
  2. Tror inte jag kan skriva nåt utan att gråta, så hej hopp alltså.

    SvaraRadera