söndag 8 mars 2015

Summering av arbetsträningen

Jahapp, då har jag klarat av en månad med arbetsträning, då. Eller rättare sagt inte klarat av, jag har gått från ca nivå 30 till 10-15 på handikappskalorna. 100 är frisk och 0 är totalt sängbunden och sondmatad.
Arbetsterapeuten undrade varför jag inte har rullator och rullstol hemma, åtminstone en inomhusrullstol. Okej.
 
Men vad händer nu? Jo, jag väntar på svar från A-kassan för att se om jag är utförsäkrad. Och oavsett om jag är det eller inte så vet jag inte om jag ska skriva in mig på Arbetsförmedlingen i morgon för att skydda min SGI. Och jag vet inte om eller varifrån jag ska få pengar. Och visst ja, jag ska göra nån sorts anmälan till FK att jag har avslutat arbetsträningen och få ett retroaktivt bidrag för det. Undrar vad det hette, det enda jag minns är att man kunde få ifyllningsstöd on line om man inte fattade nåt, vilket jag ju inte gör. Men jag tror inte jag klarar av en telefonkö för att fråga vad det hette, det där som jag skulle göra. Inte idag.
Och eventuellt måste jag på något annat möte på Arbetsförmedlingen på onsdag, nämnde min handläggare (som försökte lirka till det så jag skulle slippa närvara, snäll som han är, men si det gick inte). Vad händer om jag vägrar?
 
Jag som trodde det skulle vara över nu så jag skulle få hämta mig.

8 kommentarer:

  1. Jag önskar jag kunde lova dig både återhämtning och upprättelse, men kan inte annat än att önska, hoppas och be. Och skicka cyberkramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det räcker en bit på väg. Och skulle du stöta på nån som kan trolla med knäna så skicka hit dem när du är klar med dem!

      Radera
  2. Fy för att ringa FK. Det är ju sjuttioelva val man ska göra och när man förhoppningsvis lyckats knappa rätt så får man en röst som säger att vi har många som ringer just nu och kan inte ta emot ditt samtal. Jag vet inte hur många gånger jag brutit ihop när jag försökt ringa dem.

    Hoppas verkligen du slipper massa krångel nu så att du kan vila och återfå dina krafter. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu vill jag bara försöka hämta mig från den här månaden. Och komma ut i solen. Och plantera om tomater.
      Senare i veckan kanske ...

      Radera
  3. Orkar inte skriva så mycket, men tänker på dig i detta, må det ordna upp sig på bästa tänkbara vis <3

    SvaraRadera
  4. Men åh det goda måste vinna! Hoppas verkligen det blir bra ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer det såklart eftersom det inte är slut förrän då. Eller hur! Fast verkligt bra vore om det komme en fungerande medicin snart. Arbetsträningen har verkligen påmint mig om hur mycket jag saknar att jobba. <3

      Radera