tisdag 14 april 2015

Leva loppan litegrann

Idag ska jag lämna huset! 
Först höll jag på att säga att det var första gången på tre veckor, men så kom jag ihåg att jag ju var på Arbetsförmedlingen förra veckan, så det är faktiskt bara en vecka sen. Inte så himla mycket att skryta med, alltså.
Idag ska jag till naprapaten och få kraniobehandling och kanske uppdatera mig lite på Perrintekniken som jag ju alldeles kommit av mig med. Men nu är jag så stel i ryggen och fullkomligt vettskrämd efter bästa C:s förfärliga diskbråck, så jag vill förebygga så mycket det bara går. Helst bli av med ME:n också, men det är kanske inte lika görbart.
Turligt nog ligger också Gunnarssons tvärs över gatan, så det blir kanske en liten fika också, när jag nu ändå gör ett utbrytningsförsök. Fast jag är mer sugen på sushi, om jag ändå ska äta nåt onyttigt. Finns det nåt sushihak i krokarna, tro?
Alltså, vårsol och en tur till stan, kan det bli bättre?

uppdatering: Det finns en liten sushi- och dumplingrestaurang bara nån port ifrån. Rekommenderas!

Inte den sushi jag åt, för jag var så glupsk att jag inte kom på att fotografera förrän det var försent.

7 kommentarer:

  1. Åh, jag vill inte skrämma dig. Men gärna bidra på nåt snällt sätt till att du inte drabbas av det här. Nu känner jag mig nästan frisk de stunder smärtlindringen hjälper, bara för att jag äntligen kan sova igen. Frisk med 38 i temp och 105 i vilopuls. Jajamen. Och i sommar som jag har tänkt vara inbillningsfrisk i fem dagar. Har bokat en resa till staden dit vi längtar du och jag. Eftersom det var ett friskt beslut att göra det efter att tösen och hennes vänner slutar nian. De fick det i julklapp. Jag bävanslängtar, och försöker tänka på att jag nu har monstermedicin i skåpet och flera underbara assistenter på resan.
    Glad att du fick göra en liten resa till Japan.

    SvaraRadera
  2. Men hur påverkad är jag i skallen egentligen? Jag trodde att jag kommenterade på Anjas blogg! Idag skickade jag pussar till en (manlig) vän istället för till min man på SMS.

    Börja om:
    Sara, vad bra att du tar hand om dig. Men skrämma vill jag inte! Och glad är jag att du fick sushi. Det har jag aldrig velat prova. Fegt va? I vimsighetens stund går det att erkänna allt möjligt. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fast jag har inte rest till japan?

    SvaraRadera
  4. Fast jag har inte rest till japan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske kan bli majresan? Det finns säkert nåt sevärt i Japan i maj?

      Radera
  5. Japandelen var till Sara, eller vem det nu är som har den här bloggen. :-D
    Det var stycket ovanför som var till Anja och handlade om en stad med fisk i tidningspapper och musikaler och röda bussar.
    Kram från virrpannan!

    SvaraRadera