lördag 4 april 2015

Rapport från sjukstugan

Det är inte ofta jag framstår som den friskaste i familjen, men med en dotter med 40,3 i feber och en make som bara med stor möda stapplar till medicinskåpet så är jag och sonen klart fräschast där vi ligger i varsin soffhörna och hostar och flämtar efter luft.. 
Egentligen är det ju inte så stor skillnad för min del, bara mer av samma. Jag tror det ofta är så för oss med ME. Ont i kroppen, feber och halsont är ju det vanliga, så enda skillnaden är väl hostan då. Så vad gnäller jag för, liksom?
 
Bildresultat för feber i halva febertermometern
 

3 kommentarer:

  1. Oj! :-( Hur mår ni nu? Det vore ju toppen om alla symptom gav sig av från hemmet nu. Mirakelhoppet som aldrig ger upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte ut det så finurligt att när i fluensan försvinner kanske den tar med sig ME:n också? Det vore bra.
      Annars börjar vi bättra oss, det hostas och hackas en del, men inte på något vis skrämmande.
      Tänker att det finns de som har det värre. De med diskbråck i nacken till exempel.

      Radera
  2. <3 Det är svårt - och inte nödvändigt - att jämföra. När hela familjen är sjuk är det svårare att vara kroniskt sjuk. Och med diskbråck i nacken är det väldigt svårt att sova! Fatiguen visar sig från nya sidor. Så jag tänker också på dem som har det värre och alltid har sån värk. Fyra veckor känns länge, men "alltid" är det ju inte!
    Hoppas det är lugnare hos er nu.

    SvaraRadera