fredag 8 maj 2015

Helt crazy!

Efter att ungarna åkt till skolan brukar jag lägga mig på soffan fram till lunch ungefär. Med avbrott för att koka kaffe och medan kaffet rinner igenom går jag och släpper ut hönsen. (20 steg dit, 20 tillbaks, långsamt tempo.)
Men idag vetni! Helt crazy:
Efter the Little Couple tog jag en mycket välbehövlig dusch (tror det var åtminstone en vecka sedan) och rakade benen (det är ju vår ute och jag hade tänkt smörja in mig med brun utan sol, men det glömde jag visst!), redde ut håret och klädde på mig i ett svep (brukar annars vila innan jag klär på mig eftersom jag oftast blir rätt svettig av allt duschande och torkande).
Och när jag ändå var igång (ja, där kom det!) så samlade jag ihop tvätten och gick ner och tog ur det jag tvättade igår och stoppade i torktumlarn (ojsan, jag hör nu att jag glömde sätta på den!) och nån stans där började jag svettas, bli yr och helt utmattad. Men fick ändå in smutstvätten i maskin och startade den (undrar om jag kom ihåg tvättmedel?) och stapplade bort till soffan, där jag nu ligger och eftersvettas. Och skriver det här istället för att tokvila; det är ju liksom lite svårt att varva ner när man är helt uppe i varv.
Och nu är jag hungrig också! Hallå, kan nån komma och ge mig nåt ätbart, för jag orkar inte röra mig ur fläcken!
 
 

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, vad det är lätt att glömma av pejsingen och bara passa på när man ändå är uppe. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och aldrig lär man sig! Suck ...

      Radera