måndag 25 maj 2015

Laddad?

Not so much.
Det känns som att jag är på yttersta reserven mesta tiden. Jag vet att det inte är så man ska göra, men förmår liksom inte göra så mycket åt det.
Mesta tiden ligger jag och ömsom svettas och fryser och kämpar för att få luft, men så snart jag fått ihop tillräckligt med energi gör jag en utryckning och plockar disk tills knäna viker sig, eller som idag, sorterar tvätt.
Det känns som att jag har hållit på så ett tag nu: onsdag åkte till centrum + hämtade barnen i skolan, torsdag däckad, fredag satt uppe o åt middag o hade hur trevligt som helst m maken, lödrag däckad, söndag fika, osv ... Hur ska jag kunna bygga upp krafterna om jag bara hela tiden är och naggar på de sista tio procenten av batteriet och rycker ur laddaren så fort det inte blinkar rött?
Då går det ju inte att stå fem minuter innan svetten rinner i knävecken. Eller laga nåt riktigt till middag eftersom jag gjort av ned kraften på att vika lakan (som jag ju vet att jag inte kan). Vem försöker jag lura?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar