tisdag 16 juni 2015

Ditt och datt

Okej, jag kanske inte har blivit direkt frisk den här gången heller. Men har i alla fall pejsat så bra trots de bra dagarna att jag bara känner mig normalsjuk, inte totalkraschad. Gör små aktivitetsförsök som att hjälpa sonen att leta rätt på verktyg när han vill snickra, torka av köksbänken, men landar hela tiden i soffan, svettig och fruktansvärt trött i benen.
Nu har jag sovit middag en timme och därefter tömt marsvinsburen (men inte tvättat ur eller fyllt på nytt strö) och har insett att jag inte tar mig till centrum idag; knasryck i fötterna och feber i halva febertermometern är tillräckligt tydliga varningssignaler för att till och med jag ska hörsamma dem. Annars skulle jag hämta ut paketet med midsommarklänningen, så jag var bra sugen på att komma iväg.
Kanske om en timme? Eller så ber jag maken?
 
Hur som helst så har jag glädjande nyheter:
 
Sten Helmfrid och Johan Edsberg har skrivit en jättebra debattartikel i läkartidningen som vi kan sticka under näsan på allehanda knäppgökar som tycker att vi borde träna oss friska.
 
Och det är midsommarrea på La Redoute. De har snabbleverans så ni hinner få paketet i tid. Om ni orkar hämta ut det.
 
Kom inte och säg att jag inte sköter omvärldsbevakningen!

2 kommentarer:

  1. Tycker det låter som en god idé att be maken hämta ut klänningen. Själv tror jag att jag satsar på regnkläder till midsommar ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ska ta min flytoverall, det är ju inte mycket jag sliter på den nuförtiden ändå ...

      Radera