måndag 22 juni 2015

Nickar och ler

"... och när vi fick höra det så var ju beslutet lätt att fatta ..."
"... allt som vi planerat ..."
"...och efter det åker vi till ..."
"... blev ju dyrt ..."
 
Va, fattar ni inte vad det handlar om?
Inte jag heller.
Om jag har suttit upp i mer än en halvtimme. Om det befinner sig fler personer än den talande och jag i rummet. Om det är bakgrundsmusik. Sorl.
 
Så jag har utvecklat min förmåga att ställa följdfrågor genom att bygga på något ord jag snappat upp. Ibland klarnar sammanhanget nämligen när vederbörande pratar vidare. Ibland gör det inte det och då nickar jag och ler -eller vad som nu verkar lämpligt i sammanhanget.
 
Det är bara inför vissa som jag visar att jag faktiskt inte förstår, inte följer tråden, inte begriper vad de där ljuden betyder som förmodligen är ord.
Jag vet inte om nån märker det. Jag tror knappt det. Men nu vet ni varför jag inte sitter kvar vid bordet så länge. Eller går på restaurang. Dessutom börjar jag svettas och få yrsel om jag är uppe för länge.
Man kan ju bli socialt skygg för mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar