söndag 14 juni 2015

Tredje dagen gillt

Nånting märkligt har inträffat: i ett par dagar har jag varit nästan symtomfri. Svag, ja. Sovit middag, ja. Ibs och några anfall av den skjutande huvudvärken, ja. Men inte mycket av den förlamande tröttheten, sjukdomskänslan och allt det andra. Har pejsat duktigt och sovit middag varje dag, men kunnat sitta uppe flera timmar på kvällen, laga lite mat och till och med diska. Har legat ute i solen nån halvtimme. Läst en bok jag inte läst förr (Svinalängorna).
Nu har vädret slagit om, tänk om det bara var som och värme jag behövde? Fast idag regnar det och jag har ändå klarat av att sita uppe och äta frukost.
Tänk om jag kan få behålla den här nivån!

5 kommentarer:

  1. Det känns som att det där var en sån där "jagtörsknappttrodet-status" så jag tar och kommenterar så du märker att du verkligen skrivit det. Pejsing och värme är mitt hopp. Regn här med. Och väldigt trött, men inte tokförsämrad trots middag på annat håll både tors och fre. Jag borde ha 38,7 egentligen. Vi hoppas på värmen. Och att tre dagar blir tre månader. Eller decennier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så: jagtörsknappttrodet!
      Fyra dagar and counting ...
      Lite ont i halsen, lite lymfkörtlar. Det kan jag leva med! Pejs pejs!

      Radera
  2. Så skönt! Jag har haft såna dagar nyligen och oj vad dom betyder mycket en sämre dag!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg att du till och med kom iväg på möte (men inte det i Sthlm väl?)

      Radera
  3. Åh, det låter ju underbart. Håller tummarna för att det håller i sig. Kram <3

    SvaraRadera