måndag 20 juli 2015

Nonsens!

Idag har jag i stort sett bara ägnat mig åt totalt onödiga nödvändigheter: tagit mig till Arbetsförmedlingen via krånglande färdtjänst, varit på tio minuters möte för att få veta vad han hade kunnat säga på telefon eller i ett mejl, åkt hem, jagat Försäkringskassan som är underbemannade under semestern samt bokat läkartid eftersom jag måste söka ny sjukpeng för samma period som jag redan fått avslag för för att skydda min SGI och därför måste skicka in ett annat läkarintyg än det de redan avslagit. Tur att jag håller samhället igång genom att ordna sysselsättning åt åtminstone fem myndighetspersoner!

För detta belönas jag med ont i hela kroppen, yrsel, huvudvärk, halsont, heshet, svullna lymfkörtlar samt en granne som kör bergborr så att hela vårt hus skakar. Det går bra nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar