lördag 11 juli 2015

Oops, I did it again ...

Var det typ i förrgår som jag var så däckad? Ja, det blev lite bättre på två dagar. Såpass, att när maken och barnen cyklade till bondgården på förmiddagen och jag låg och vilade, så studsade jag raskt ur sängen och mockade ur hönshuset. Det är bara tre kvadratmeter och extremt lättstädat eftersom det ligger plastmatta på golvet, så ett par raska tag med en kratta räcker gott, sen är det bara att langa in lite nytt strö.
Ja, så när jag ändå höll på (där kom det, ja) så öste jag på det jag mockat ut i sparrislandet, så kanske vi får nån skörd nästa år också. Och då tyckte jag att det såg rätt ofräscht ut, så jag krattade till det lite och tog ett par tre hinkar vatten ur regnvattentunnan intill. Tio minuter tog det nog, allt som allt. Och så stapplade jag in. Och nu känner jag mig så in i vassen sjuk just när solen tittar fram och alla de andra gick ner till stranden. Jag vill också sola och bada! Hur lite tål jag egentligen? Och varför prioritera hönsskit framför havsstrand?

2 kommentarer:

  1. Lika samma här! Exakt lika samma dumdristigt, obildbart och framförallt korkat! För varför tänker man inte lite mer NOOOGA efter innan man väljer någor framför något annat? Varför anser jag ofta att hänga tvätten eller dammsuga bort grus i hallen är "bättre" att göra än att välja något annat? Om man nu har så rackarns lite kraft så vore det väldigt bra att verkligen - in i minsta detalj - kunna vara som en Hollywoodfru. Lyxhustru. Ligga på divanen, lackera några små naglar, klappa en vovve, vila så man inte får rynkor och låta alla andra passa upp på en. DET är ett liv för en ME-sjuk. Right?
    Men är det verkligen rätt för själen? Jag undrar det ja........
    Önskar dej allt gott i hönsskiten och solen som tagit lite semester. Be well! Välj rätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl just där skon klämmer: vi gör allt vi kan och lite till för att inte motsvara de dumma fördomar vi så lätt möts av!

      Radera