onsdag 15 juli 2015

Rullstolsöverseende

Ibland är det faktiskt toppen att rullstolar finns!
Till exempel när maken bredvilligt kör en i rallyfart kors och tvärs på IKEA för att vi ska hinna med hela komihåglistan inom loppet av den timme barnen får vara i lekhörnan. Folk kanske tittar lite konstigt, men så länge ingen blir påkörd bryr de sig förvånansvärt lite.
En timme kan tyckas lite för ett IKEA-besök; det kommer ju inte på fråga att mellanlanda på något fik, utan det är raka spåret som gäller. Ja, eller så rakt det nu går när ingen av oss har såndär fullständig impulskontroll.
Vi hade förresten bara tre saker på listan: bäddmadrass, temuggar och nåt mer, men lyckades på något sätt komma ut med det fyrdubbla. Hur gick det till? Varenda gång!
 
Hur som helst så var jag helt vimmelkantig redan innan vi kommit halvvägs, så enbart rullstol räcker uppenbarligen inte som ME-hjälpmedel. Hörselkåpor och skygglappar skulle vara modellen, men det finns gränser för hur mycket pinsamheter jag tål och den gränsen går nånstans i närheten av rullstolsrace. Eller strax innan. Hade jag inte behövt provligga bäddmadrassen hade jag inte utsatt mig för alla intryck och påföljande huvudvärk, ont överallt och allmän krasch, men nu är det ju faktiskt jag som kommer tillbringa mest tid i sängen, så ...
 
Ja, och så är det ju toppen att få komma ut bland folk en stund, även om jag verkligen inte tål det. Då får man väl ha lite överseende med att behöva rulle.
 

4 kommentarer:

  1. Ha ha, det skulle se ut med skygglappar och hörselkåpor men jag håller med om att det skulle behövas. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag ångrar jag nästan att jag inte hade det, fy farao vilken IKEA-baksmälla jag har idag!

      Radera
  2. Rullisen ska med till Uddevalla imorgon. Den behöver luftas. Den behöver användas. *suck* Motvilligt inser jag att det är JAG som behöver luftas och JAG som behöver använda den. Men nu när du så käckt talat om att du haft IKEA-race så känns det litet lättare. Då ska jag också acceptera och tänka att "bättre rullis än inget alls". Men baksmälla/payback får vi ju ändå. Jag bara tänker att kanske skulle paybacken bli ännu värre om vi INTE använt rullisen? Jag tror det. Men öronploppar kommer få åka med i resväskan till Uddevalla också. :) IKEA är kul - men drar energi. (även för en frisk väl? Inte går väl NÅGON inne på Ikea utan att bli trött???)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utan rullis -värre krasch. Och det var faktiskt efter ett IKEA-besök som jag fattade vad PEM/PENE är. Och att jag hade fått ME.

      Radera