tisdag 6 oktober 2015

Värd en sång

Alltså, den där jag är gift med!
För det första så försörjer han oss alla eftersom jag inte har nån inkomst eller sjukpeng.
För det andra så sköter han alla ärenden, handlar, kör och skjutsar hit och dit. Och har koll på allt som räkningar, deklarationer och folks födelsedagar.
För det tredje så håller han huvet kallt när det brinner i hjärnan på mig. Så med det största tålamod i världen (nåja, för det mesta), så tar han reda på fakta, tröstar och ordnar upp allt och får mig att gå från hysterisk försäkringskasseångest till relativt sansad. Varenda gång.
Schysst pappa är han också. Och så är han rolig och ser bra ut. Å vad jag önskar att jag kunde återgälda lite.

Bildresultat för en sån karl
Kolla, det är faktiskt inte Lill Lindfors som sjunger!

 


5 kommentarer:

  1. Ja de är allt bra våra karlar. Vad skulle vi göra utan dem? Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är frågan det.
      Jag tänker så på de sjuka som inte har nära anhöriga som stöd. Vi vet ju hur de har det, det är inte lätt.

      Radera
  2. Vad fint! Kom ihåg att säga åt honom att läsa, om han inte gör det av sig själv. Och tacka Leffe från mig för att han är snäll mot min tvillingsyster! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han brukar läsa, så hälsningen är nog redan framförd :-)

      Radera
  3. Vad fint! Kom ihåg att säga åt honom att läsa, om han inte gör det av sig själv. Och tacka Leffe från mig för att han är snäll mot min tvillingsyster! <3

    SvaraRadera