lördag 14 november 2015

Lite krasch då rå

Idag är det kanske inte toppen, även om jag har försökt hålla ihop mig.
Maken är iväg på brassbands-SM (i år inlånad som tubaist) och för att barnen inte skulle få för långrandigt så har jag inte legat nerbäddad i sängen som jag kanske borde, utan bjöd hit syster yster med barnen för kusinlek (fast jag låg mesta tiden på soffan och hon servade oss alla, vilket känns lite halvorättvist att utnyttja henne som pluggar 250% på högskolan och har småbarn, husbyggen och galet tempo, så hon är väl lika trött som jag). Sen när de åkt hem sov jag gott, däremot. Och turligt nog så ringde vår bror och frågade om inte hans barn kunde få komma hit på kvällen medan de åkte på vår kusins femtioårsfest, vilket innebar att han levererade två barnvakter och tre pizzor vid femsnåret, så jag kan ligga i ett mörkt rum och vila mig av hjärtans lust. 

Så nu till gnället: mina händer och fingrar har svullnat upp till korvar, jag har ont i kroppen, ont i huvudet, småkramper och ryckningar i fötterna och kan inte riktigt andas. Pulsen, som verkade ha hakat upp sig runt 120 efter testerna på Stora Sköndal i torsdags har nu landat på 85-95 liggande i sängen, vilket är lite högt men inte det minsta alarmerande. Och så har jag lite ångest över att jag har blivit av med min SGI på ett helt absurt sätt och inte vet om jag vågar släppa det och låta de rättsliga kvarnarna mala eller om det är något jag missat eller borde ha förstått.

Då är det bra med en varm säng och salta fiskar. Och lite choklad kanske.
Undrar om det blev nån pizza kvar?

2 kommentarer:

  1. Jag tror salta fiskar faktiskt är bra för blodet. Du har säkert lågt blodtryck fast du har hög puls, så salt är väl det närmaste medicin man kan komma. Förutom såklart choklad. Såg urklipp ur en norsk tidning som rapporterade att me-patienter i England blivit avsevärt mindre utmattade efter åtta veckors intag av mörk choklad. Men när de sedan åt placebochoklad i åtta veckor återkom tröttheten för de flesta. Lite forskningsresultat såhär på kvällskvisten. Krya!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så hade jag på gränsen till högt blodtryck, så att svulla saltlakrits hjälper nog bara om det har placeboeffekt.

      Radera