onsdag 25 november 2015

Visst är jag förkyld?

I helgen blev det lite blandad kompott med mina föräldrar på besök en stund, middag med goda vänner som vi inte sett på månader och en blixtutryckning för att köpa lite vinterkläder åt barnen (inte kunde vi ana i förväg att det plötsligt skulle bli vinter?!) och jag fick följa med i rullstolen. Späckat schema, som ni hör. Ja, så på måndagen tog jag det lugnt och inväntade kraschsymtomen -som uteblev! Så jag tänkte såklart att jag blivit frisk. (Igen.)
I går var det dags för näringsterapeuten och efter det kände jag mig ganska mör, men inte värre än att det botades med en god natts sömn. Och idag var jag värst inbillningsfrisk, så jag tvångspejsade och var aktiv fem minuter varje timme (men då passade jag på desto mera) tills det var dags att hämta sonen, åka till centrum o hämta ut paket och därefter baka lussebullar ihop med barnen. Och därefter läxhjälp. Och tänkte att jag nog blivit magiskt frisk. (Igen.)
 
Ja men nu: huvudvärk, ömma lymfkörtlar och riktigt raspig i halsen. (Igen.)
 
Visst har jag antagligen bara blivit förkyld?
 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, du är för söt men jag känner igen mig. För inte kan man ha gjort för mycket ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungar som testar gränserna, de är tio gånger smartare än jag, för de lär sig var gränsen går och sen lever de glada i alla sina dagar, men jag håller på år ut och år in och går på det varje gång. Totalt obildbar!

      Fast hur förhåller man sig annars till gränser som hela tiden flyttas?

      Radera