tisdag 8 december 2015

Hårdträning

Igår gjorde jag fem ryggvridningar (Perrin- eller mediyoga, de är ungefär likadana) och fem sekunder plankan.
Idag mediyoga (sittande på golvet för att undvika att slå mig om/när yrseln smäller till) lika lång tid som ett reklaminslag. Vad kan det röra sig om, tre minuter? Fem?
Frågan är om det ska tillskrivas dekonditionering eller sjukdom, för jag är baske mig helt slut nu en timme senare, skakig, hjärtklappning och att skriva det här är löjligt tungt för armen, men förhoppningsvis går det fort över.
Och jag som hade tänkt ta en sväng till centrum och köpa kristyringredienser! Kanske om jag sover middag en stund ...

Uppdatering, ca 12h senare:
Jag vilade och efter nån timme klarade jag att ta mig på toa och kände mig på det hela taget lite bättre, så jag tog Kometen till centrum (tar en kvart på full hare) och plockade upp ungarna på hemvägen. Men den hemvägen var inte kul, för jag orkade inte riktigt hålla i styret och gasspaken utan fick byta arm och via sen andra hela tiden, och lite senare orkade jag inte hålla upp huvudet eller ens ögonen öppna, så jag kisade lite med det ena såpass att jag såg ungefär var vägen var och bad barnen att säga till om jag behövde svänga men i övrigt fisk de försöka vara tysta för jg var så ljudöverkänslig. Ja och sen var det bums i säng utan att passera Gå eller inkassera några 4000 kr (skulle sitta fint nu till julen)
Lyckades koka lite makaroner åt dem och framåt halv sju kunde jag stapplande och huvudsakligen blundande röra ihop en kristyr så att barnen fick dekorera lite figurer till vårt pepparkakshus.  (Har jag nämnt hur bra jag är på att prioritera?)
Ja och nu kan jag inte sova. Eller, nu kanske jag kan det.

1 kommentar: